”Mustalinja on vaan ’just perfekt'” – kokemuksia – Novellus Oy

17.11.2020

novellus-kim-hiekkanen

Novellus Oy:n palvelu- ja teknologiajohtaja Kim Hiekkanen

Vaikka yrityksien viestintäkanavien määrä on viime vuosien aikana kasvanut, ei se ole muuttanut puhelujen asemaa yhtenä tärkeimmistä viestintäkanavista. Puhelujen määrä on ehkä laskenut muiden viestintäkanavien tuodessa vaihtoehtoja puhelulle, mutta puheluiden merkityksellisyys on noussut. ”Ne kanavat missä ollaan, pitää hoitaa hyvin”, muistuttaa Novellus Oy:n palvelu- ja teknologiajohtaja Kim Hiekkanen.

Novellus on vuonna 2015 perustettu yritys, joka rakentaa asiakkaittensa tarpeisiin sopivia, aidosti monikanavaisia eli omnikanavaisia asiakaspalvelujärjestelmiä.
– Olemme ainoita, aidosti monikanavaista asiakaspalvelualustaa toimittavia tarjoajia Suomessa, Kim kertoo Novelluksesta.
– 
Voimme tarjota asiakkaillemme yhden alustan ja järjestelmän, josta kaikki asiakastiedot ovat löydettävissä yhdellä asiakaskortilla. Tämä helpottaa sekä tehostaa niin asiakkuusprosessin hallintaa kuin asiakaspalvelua yrityksessä, Kim jatkaa. 

Puhelin ei tule poistumaan

Yrityksillä on nykyään käytössä useita viestintäkanavia asiakkailleen. Kim nostaa esille tärkeän huomion liittyen viestintäkanaviin:
– Kaikissa kanavissa ei ole pakko olla mukana, mutta ne kanavat missä ollaan, pitää hoitaa hyvin, Kim sanoo ja jatkaa puhelujen roolista: – Tämä pätee varsinkin puheluihin. Puhelu on asiakkaalle merkityksellinen kanava, joka ei tule poistumaan tulevaisuudessakaan. Kun asiakas soittaa, hän haluaa palvelua nopeasti ja asialla on yleensä myös kiire, Kim kertoo.

– Olen ammatikseni ollut niin tuottamassa kuin hankkimassa erilaisia puhelujärjestelmiä 15 vuoden ajan. Oman kokemuksen ja puhelujen merkityksellisyyden vuoksi minulle on tärkeää varmistaa, että juuri puhelujen hoito yrityksessä toimii hyvin. Mustalinjasta voin sanoa, että se on oikeasti hyvä, Kim tiivistää.

”Vihdoinkin meillä on puheluja varten järjestelmä, jota on mukava käyttää.”

– Meillä Novelluksessa on aina ollut käytössä puhelujärjestelmä, koska haluamme varmistaa, että meidän asiakas saa hyvää ja nopeaa palvelua puhelimitse. Mustalinja on ollut meillä käytössä nyt muutaman kuukauden ja nyt voin vihdoin sanoa, että meillä on puhelinjärjestelmä, jonka kanssa ei tarvitse tehdä kompromisseja, Kim sanoo naurahtaen ja jatkaa: – Mustalinja tekee sen, mitä on luvattu. Vihdoinkin meillä on puheluja varten järjestelmä, jota on mukava käyttää.

– Mustalinja on meillä käytössä kaikilla työntekijöillä. Meillä on yksi vaihdenumero, joka soi kaikkien puhelimissa ja puhelulokista kaikki näkevät helposti, miten puhelut on hoidettu, Kim kertoo Mustalinjan käytöstä.

Puheen tallennus ja soittajan tunnistus olennaisia ominaisuuksia

– Mustalinja on todella tärkeä työkalu myös myyntipuolella”, lisää Jesse Uitto, Novelluksen myyntijohtaja. – Puheen tallennus ja soittajan tunnistus ovat käytössä olennaisia ominaisuuksia. Puhelun voi helposti kuunnella sovelluksesta parilla klikkauksella.
– Mustalinjan webbi-versiota käyttäessä soittajan tunnistus taas ilmoittaa, kuka soittaa, jo hiukan ennen kuin puhelin pirahtaa. Näin pystymme avaamaan kyseisen asiakkaan muistiinpanot jo ennen vastaamista, Jesse lisää.

Kysyttäessä risuja ja ruusuja Kimiltä, hän tuumaa naurahtaen:
– Mustalinja on vaan ”just perfekt”. Onneksi meillä on vihdoin Suomessa puhelinjärjestelmien versio 2.0  eli puhelinjärjestelmä, joka on tehty käyttäjän näkökulmasta ja joka kehittyy koko ajan”, Kim tiivistää.

Mikä on Mustalinja?

Mustalinja on moderni yrityksen viestintäsovellus. Mustalinja mahdollistaa yrityksen saumattoman viestinnän sisältäen muun muassa monipuolisen läsnäolotilojen ja puheluiden hallinnan sekä niiden välittämisen. Yrityksesi kaikki vaihdepuhelut ovat hallittavissa yrityksen sisällä jaettavan Mustalinjan älykkään vaihdelokin ansiosta.

MUSTALINJA -MOBIILIVAIHTEEN OMINAISUUDET

  • paikallis- ja yritysnumerot
  • vastaanottajaryhmät
  • käyttäjien läsnäolotilat
  • puheluiden siirrot ja aikaohjaukset
  • ulospäin näytettävän numeron asettaminen
  • soittajan tunnistus
  • vaihteen sisäinen, reaaliaikaisesti jaettu loki yrityksen puheluiden hallintaan
  • räätälöidyt tiedotteet
  • interaktiiviset äänivalikot
  • puheluliikenteen raportointi mobiilisovelluksessa
  • puhelujen tallentaminen
  • mustalinjan käyttöön tarvitset käyttäjätunnuksen

Mikäli olet kiinnostunut tutustumaan Mustalinjaan, haasta mystinen ICT-tiimimme yhteydenotollasi! Lisätietoja: mustapekka.fi/mustalinja

puh 08 4152 4000

Sähköposti: myynti@mustalinja.fi

ICT-asiahenkilömme tulee käymään luonasi - kahvipaketin kera!

Haluatko tarjouksen Mustalinjasta?

Mobiilivaihteet vertailussa

Suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen mobiilivaihde testipenkissä.

Puolueellinen mobiilivaihde -vertailu sisältää perustietopaketin mobiilivaihteesta ja sen toiminnoista. Lisäksi se tarjoaa vinkkejä eri mobiilivaihteiden vertailuun sekä hankintapäätöksen tueksi.

Pyydä esittelyä Mustalinjasta

Tällä lomakkeella voit pyytää demoa Mustalinjasta yritykseenne. Esittely on maksuton eikä velvoita yritystänne mihinkään.

Esittely toteutetaan etänä videoneuvotteluna tai tarvittaessa yrityksessänne paikan päällä. Aikaa kannattaa varata noin 15-30 minuuttia.

Haluan esittelyn Mustalinjasta

Tietosuoja

14 + 5 =

Musta-Pekka Oy käsittelee tietoja henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti. Katso lisätietoja tietosuojaselosteesta »