Mustalinjan ominaisuudet

MUSTALINJA II

Älykäs takaisinsoittopalvelu ja reaaliaikainen puheluloki Mustalinja-sovelluksessa
Mustalinja -mobiilivaihteen avulla huomioit kaikki yritykseesi soittajat – jopa he, joiden puheluun et juuri silloin ehdi vastaamaan.
 
Mikäli saapuvaan puheluun ei päästä vastaamaan, saa soittaja tiedotteen sekä takaisinsoitto-lupauksen Mustalinja-mobiilivaihteessa. Tiedote voidaan räätälöidä vastaamaan sinun yrityksesi tyyliä – vain mielikuvitus on rajana.
 
Näet Mustalinja-sovelluksesta reaaliaikaisesti koko yrityksen puhelu- sekä jonotilanteen. Mustalinjasta näet mm. vastatut, vastaamattomat sekä käsitellyt soitot jonoittain. Jokainen Mustalinja-käyttäjä voi myös liittyä tai poistua yrityksen puhelujonoista oman Mustalinja-sovelluksen kautta. Näin esimerkiksi ruuhka-aikoina saadaan hoidettua kaikki yritykseen saapuvat soitot.
 
Reaaliaikainen raportointi

Raportiikka löytyy Mustalinja-sovelluksesta. Raportiikassa pystyy aikarajauksilla tarkastelemaan yrityksen saapunutta puhelinliikennettä.

Raportiikka antaa helposti tulkittavilla diagrammeilla sekä tunnusluvuilla kokonaiskuvan yrityksen puhelinliikenteestä. Raportiikasta näet soittojonokohtaisesti mm. vastattujen ja takaisinsoitettujen puhelujen prosenttiosuudet sekä takaisinsoittoviiveet. Raporttien tieto on aina reaaliaikaista ja saatavilla haluamallesi aikavälille – ja vieläpä helposti omasta sovelluksesta.

 

Oman läsnäolo-tilan hallinta sekä reaaliaikainen näkymä organisaation Mustalinja-käyttäjien läsnäolotiloihin
Mustalinja-sovelluksessa voi jokainen käyttäjä valita oman läsnäolotilan. Läsnäolotila kannattaa aina valita tilanteen mukaan oikeaksi, näin Mustalinja-mobiilivaihde toimii todellisten resurssien mukaan ja ohjaa puhelut oikeille henkilöille, oikeaan aikaan.
 
Läsnäolotilan valinnassa voi käyttää joko valmiiksi määriteltyjä tiloja tai Oma tila -valikkoa, jolloin voit itse määritellä oman tilasi ja sen keston. Läsnäolotilat hallitsevat käyttäjäkohtaisesti vaihteeseen rakennettuja toimintoja. Tällaisia toimintoja ovat esimerkiksi lomatiedote tai puhelun automaattinen ohjaus tuuraavalle henkilölle tai toimipisteeseen.
 
Kaikkien organisaation Mustalinja-sovelluksen käyttäjien tila-valinta näkyy sovelluksen kontaktit-valikossa. Näin nähdään työkaverin reaaliaikainen tilanne – onko hän vapaa, kokouksessa tai lomalla. Tämä on hyödyksi esimerkiksi puhelua yhdistäessä tai päivystys-tehtävissä tai silloin, kun halutaan nähdä, että asiakkaiden soittoihin on vastaamassa riittävä määrä henkilökuntaa (soittojonojen resurssointi).
 
 

 

Puheluiden yhdistäminen
Puheluiden yhdistäminen on yksi mobiilivaihteiden perustoimintoja. Kun käytössäsi on myös MustalinjaSIM-palvelut, voit yhdistää myös soittamasi puhelun.
 
Soitetun puhelun yhdistäminen helpottaa ja nopeuttaa asiakaspalvelua,  kun tarvittaessa voit yhdistää asiakkaalle soitetun puhelun esimerkiksi huollosta varaosamyymälään tai asiakaspalvelusta laskutukseen. 
 
Yhdistäessäsi puhelun, näet kohdekäyttäjän läsnäolotilan.
Ulospäin näkyvän numeron valinta
Mustalinja-sovelluksen avulla voi jokainen käyttäjä valita puhelinnumeron, joka näkyy soittaessa vastaanottajalle.
24/7 palvelu

24/7 -palvelun avulla soittava asiakas voi jättää yritykseen soittopyyntöä myös yrityksen aukioloaikojen ulkopuolella.

Esimerkiksi autohuoltoon soittava asiakas voi jättää auton rekisterinumeron, soiton aiheen esim. huolto tai vikatilanne sekä yhteystietonsa ääniviestintä. Ääniviesti ohjataan yleisesti yrityksen sähköpostiin, josta tiedot on helposti kuunneltavissa ennen takaisinsoittoa asiakkaalle. 

Puhelujen ohjaus sekä puhelujonot
Mustalinja-mobiilivaihteessa voidaan ohjata saapuvia puheluja esimerkiksi jonojen tai aikaohjausten kautta. Mobiliivaihteessa voidaan määrittää kenen tai keiden käyttäjien numerossa saapuva puhelu soi, milloin näin tapahtuu ja miten kauan puhelu soi ennen takaisinsoittotiedotetta tai siirtymistä seuraavalle käyttäjälle. 
 
Saapuva puhelu voidaan määrittää soimaan usealla käyttäjällä samaan aikaa (yhtäaikainen soitto) tai määritetyssä järjestyksessä, eli ensin soi käytäjällä 1 tietyn ajan, sitten puhelu siirtyy soimaan käyttäjällä 2 jne. 
Lomavastaaja ja Whitelist
Mustalinja-mobiilivaihteessa on saatavilla Lomavastaaja, mikäli käytössäsi on MustalinjaSIM-kortti. Lomavastaaja asetetaan päälle valitsemalla Mustalinja -mobiilivaihteesta läsnäolotilaksi ”Lomalla”. Lomavastaajan asetukset sekä toiminnot ovat helposti tarkastettavissa sovelluksen Asetukset -valikosta.

Lisäksi lomavastaajassa on ns. Whitelist-toiminto, jolloin käyttäjä voi määritellä yhteystiedoistaan ne henkilöt, joiden puhelu ohittaa lomavastaajan ja yhdistyy hänelle normaalisti. Näin esim. perheen ja ystävien puhelut saapuvat aina käyttäjälle ilman lomavastaajan IVR-valikkoa.
IVR-valikko
IVR-valikolla voidaan tehokkaasti ohjata yritykseen saapuvia puheluja jotta asiakas saa mahdollisimman nopeasti palvelua juuri hänen asiassaan. IVR-valikko mahdollistaa myös sen, että yrityksellä on vain yksi puhelinnumero asiakkaille. Tämä helpottaa niin markkinointia kuin asiakassuhteen ylläpitoa. 
 
IVR-valikossa soittaja kuulee eri vaihtoehtoja, esimerkiksi ”paina 1, mikäli asiasi koskee huoltoa. Paina 2, mikäli asiasi koskee laskutusta.” Soittajan valintojen perusteella puhelu ohjautuu organisaatiossa määritellyille vastaajille. 
 
IVR-valikkoa voidaan käyttää myös Mustalinja-mobiilivaihteen käyttäjän poissaolotiedotteessa tai kaikissa tilanteissa, jossa asiakkaalle halutaan antaa informaatiota tai vaihtoehtoja palvelun nopeuttamiseksi. 
Mustalinja-mobiilivaihteeseen on saatavilla kaikki numeroinnit (gsm-, TLA- ja yritysnumerot)
Mustalinja-mobiilivaihteeseen on otettavissa käyttöön kaikki yrityksen nykyiset numeroinnit.
 
Käytössä voi olla gsm-, TLA- tai yritysnumerot. 
 
TLA-numerot ovat esimerkiksi 08- tai 09- alkuisia numeroita, yritysnumerot taas esimerkiksi 010- ta 020 -alkuisia, käyttäjälle maksullisia numeroita. 
Puheluiden nauhoitus

Puheluiden tallennuspalvelussa puhelut tallennetaan Musta-Pekka Oy:n palvelimelle, oletustallennusaika on 3kk.

Tallennuspalvelua käyttävän yrityksen pitää mainita puhelujen tallennuksesta niin, että soittaja on tietoinen tallennuksesta.

Mustalinja-mobiilivaihteen aikaohjaukset

Mustalinja -mobiilivaihteen toimintaa ohjataan aikaohjausten avulla. Aikaohjauksilla määritellään, kuinka Mustalinja-mobiilivaihde ohjaa saapuvia soittoja yrityksen aukioloaikoina ja niiden ulkopuolella sekä  mm. juhlapyhien aikaan. 

Lisäksi löytyy seuraavat ominaisuudet:
– Mustalinja-mobiilivaihteen käyttö verkkoselaimen kautta
– soittajan tunnistus, myös iPhonessa
– reaaliaikainen raportointi puheluista Mustalinja-sovelluksesta
– ohisoiton tunnistus
– soitetun puhelun yhdistäminen
– integraatiot esimerkiksi yrityksen CRM:ään tai ERP:iin

 

Kysy lisää!

 

ratkaisut@mustapekka.fi

tel. 08 4152 4000

Nahkatehtaankatu 2, 3 Krs.
90130 Oulu